הרמטכ"ל ביקר בזירת האסון: "חשים את מחיר המלחמה"

קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל ביקר בזירת האסון: "חשים את מחיר המלחמה"

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום בזירת האסון ברצועת עזה בו נפלו 21 לוחמים. בדבריו אמר כי הלוחמים "נפלו בקרב במהלך משימה שמטרתה השבת התושבים לבתיהם בביטחון. אנו כואבים את האובדן, נלמד את הלקחים. ביום הזה אנחנו חשים את מחירה הגדול והכואב של מלחמה, אך היא הכרחית וצודקת מאין כמוה. נמשיך להילחם למען זכותנו הברורה לחיות כאן בביטחון"

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרמטכ"ל קיים מוקדם יותר היום תחקיר ראשוני בנקודה בה נפלו אתמול 21 לוחמי צה"ל ברצועת עזה, יחד עם מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד ומפקד החטיבה הדרומית, אלוף-משנה טל אשור.

בדבריו אמר הרמטכ"ל: ״מדינת ישראל התעוררה הבוקר להודעה קשה וכואבת: 21 הרוגים. מיטב בניה של הארץ הזאת, אשר התנדבו להגן על הבית ושילמו את המחיר היקר ביותר. אנחנו משתתפים בצער משפחותיהם על האובדן הכבד, ויודעים כי הכאב גדול מנשוא. אם יש בכך נחמה, הייתי רוצה שתדענה המשפחות – הם נפלו בקרב בסמוך לגדר הגבול, במהלך פעילות הגנה במרחב החוצץ בין היישובים הישראלים לעזה. זו משימה שכל תכליתה לייצר את התנאים הביטחוניים לשובם של תושבי עוטף עזה לבתיהם בביטחון. לשם כך יצאנו למלחמה, שהחלה בניסיון אכזרי לעצור חיים ואנחנו נחושים מתמיד להשיב חיים לכאן וביתר שאת.

חזרתי כעת מהנקודה בה נפלו הלוחמים ופגשתי את המפקדים. שמעתי תובנות ראשוניות, לקחים ראשונים. אנחנו, כמו תמיד, נתחקר את האירוע לעומקו ונלמד את הלקחים תוך כדי הלחימה, בכדי שאירוע כזה לא יישנה.

אנחנו כואבים היום את האובדן של 21 לוחמים – כולם אנשי מילואים יקרים הראויים לכבוד ולהערכה עצומים מהמדינה כולה, על ההתנדבות, הנחישות והנכונות האינסופית. הם החלו את שירותם ביחד, בחטיבת גבעתי, והמשיכו כך במילואים. הם מגיעים מכל חלקיה של החברה הישראלית ומרחבי מדינת ישראל – הם קבוצת מופת ודוגמה עבור כולנו. אין לנו יקרים מהם. נרכין ראש אך נזקוף קומה לקראת המשך הלחימה וההגנה על הבית. אנחנו עדיין נלחמים.

הלחימה תהיה ארוכה ונכונו לנו עוד אתגרים רבים. אנחנו מרעננים את הכוחות ומשנים אופני לחימה, בידיעה שנשוב ונידרש שוב לאנשי המילואים לאחר שינוחו. אנחנו קשובים לכל אנשי המילואים, מחבקים ומעריכים את כולם. נוכח המשימה העליונה אנחנו נשארים מלוכדים – למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל.

ביום קשה זה חשוב לומר, אנחנו נלחמים מזה 108 ימים ולא שוכחים את השבעה באוקטובר, לא שוכחים לשם מה יצאנו למלחמה. ביממה האחרונה אנחנו מרחיבים את הלחימה בחאן יונס, צוברים הישגים נוספים, ובמקביל ממשיכים להילחם בצפון הרצועה ומעמיקים את ההישג. אנחנו מחסלים ופוגעים במחבלים רבים, במפקדים רבים – מרצחי חמאס מולם נמשיך לפעול בנחישות רבה.

ביום הזה אנחנו חשים את מחירה הגדול והכואב של מלחמה, אך זו שאנחנו נלחמים כעת היא הכרחית וצודקת מאין כמוה. נמשיך להילחם למען זכותנו הברורה לחיות כאן בביטחון״.



0 תגובות